KVINNEDAGEN !!!

Foran meg på fanget ligger aviser.  Kvinnedagen 8. Mars står for døren  Teksten “Full krig om kvinnedagen” lyser mot meg. Blikket faller på bilde under teksten som viser plakater med forskjellige paroler som   —   økonomisk uavhengighet avgjørende  – en kvinnes kropp er kvinners valg  (valg av hva?)       Idag hvor det på de fleste høyere studier er 70 prosent kvinner skulle alt ligge til rette for disse å bli uavhengige . Slik jeg ser meg rundt idag er jo alle kvinner ute i jobb og tjener penger til fellesskapet, de er jo selvstendige .    LIK LØNN    for samme arbeid er for meg så viktig. For det ville jeg hatt en kjempe plakat.  – —  og her må virkelig alle krefter settes inn   —   Bekjemp menns vold mot kvinner, er menn så voldelig ??  I en avis    Hoved parole  —  Fenimismen er grenseløs.  —   ” himmel og hav ” hvordand skal dette ende. Kan ikke se for meg en grenseløs feminisme ,   – —   men etter et langt liv vet jeg at kvinner kan være grenseløst egoistiske.   — Hva er det kvinner egentlig  vil ?  kanskje vil det gå så langt at menn må ta kirurgiske grep slik at de med en pose i magen kan bære frem barn i 9 måneder .  Morsrollen er jo ikke så viktig lenger. Å amme babyen er noe hun foreløpig må , men hvor lenge?  Kanskje kommer den dag da pappa må utstyres med byste og ta sin del av ammingen .  Hva vet vi   —   idag er jo nesten alt mulig.  Hvo er kvinnen blitt av opp i alt dette ?  Hun som 9 måneder bærer barnet.  —   hun som kjenner barnets første bevegelser.  —   hun som føder barnet.  —   og får amme barnet gi dem den næring som er så riktig for den lille.  Hvor viktig  –  hvor nær. –  hvor flink pappa er   –  så er båndet mor barn spesielt.   Jeg har levd så lenge   —   sett så meget.  —   opplevd så meget.   Kjent så mange kvinner.  —   sett så mange ekteskap og har ingen tro på at grenseløs feminisme vil bringe noe godt verken til mann, kvinne eller barn.  Jeg opplever hvor vondt mammaene har det når den lille begynner i barnehage ikke et år gammelt engang.  —   Tror ikke menn føler det på samme måte.  Denne likestillingen som idag er så viktig har jeg ikke noen tro på.  —   Vi er forskjellige fra fødselen av og hele livet , slik har det alltid vært og slik vil det alltid bli.  Likeverd derimot er verdt å kjempe for og løser vi det vil nok alt falle på plass.

Leave a Reply

