BRY. !!!

Her sitter jeg da i stolen, litt stiv og støl som alderen tilsier.  Rolf tar seg en liten lur i stolen sin.   – – –  Jeg har en rar følelse inne i meg idag. Jeg føler at vi nå begynner å bli til bry — det er en tanke — som setter seg i mellomgulvet hvor alle følelser, gode som litt vonde, finner veien. Nå kommer solen inn de store vinduene og fyller den store stuen vår med sol, jeg har ingen grunn til å ha den tanken, men den er der.

Hva gjør jeg nå? – – – Kan ikke ha det slik, må gjøre noe så jeg finner frem det positive i meg. Ringer først mitt barnebarn. ADA (oppkalt etter meg) hun kan kanskje sette meg på plass. Når motivasjonen til selve livet daler litt er man i en negativ posisjon.  Hvorfor får man denne følelsen??? Jo, fordi vår yteevne er så sterkt redusert. Vi er jo bare her. Hva kan jeg bidra med??? I grunnen ingenting. Ryggen er blitt en virkelig belastning — skulle vært utenfor og fjernet planter som har sett sin beste tid, men orker ikke. Uff-uff, er i øyeblikket i en dum tilværelse, men så er selvfølgelig alternativet for en 91 åring ofte ikke så kjekt. Må bare en gang i ny og ne beklage meg litt over min utilstrekkelighet og da er  iPaden god å ha. Den tar imot all syting og klaging. — Så folkens, skaff dere en iPad, den kan lett bli en god venn. Vær nå fornuftig, tenk ikke dumme tanker. — Jeg får ta meg et marsipanbrød (elsker marsipan), sette meg ned å ta meg en blund og forhåpentlig våkne opp litt gladere. Dere vet der er ikke så lett når hele  klubben er forsvunnet til de evige jaktmarker. Uansett, ha en god dag! Et råd til noen der ute som har det som meg i øyeblikket, begynn å blogge. Har dere ikke noe å blogge på så kjøp en iPad. En ny verden åpner seg. Skulle ønske flere eldre ville fortelle om sine liv og meninger.

Leave a Reply

