EN Dag

Ja    —   en dag er snart over og , og i hodet  raser tanker og minner rundt og blander seg med følelser et sted inne i meg, i magen ?   i mellomgulvet  ?   jeg vet ikke .  Fra tankene kommer minnene om et langt varmt og godt liv mellom to unge som traff hverandre 19 år gamle.  I mellomgulvet et vell av følelser   —   vemod   —   angst   —   og håp , vil Rolf og jeg få enda en tid sammen ?      Rolf ligger nemlig på sykehuset og skal i morgen gjennom en operasjon , for en mann på 91 år ikke så bra , —  vil det lykkes ?   Vi har vært sammen på sykehuset både i går og hele denne dagen.  Rolf lå i sengen og var god og varm, jeg var kald på hendene og som så veldig mange ganger i livet maserte og varmet han dem . Vi har pratet og kost oss og hatt en god dag slik spist sjokolade lest høyt fra avisene for hverandre ,   (  Rolf er nemlig avisoman. )   og pratet om der vi leste.  Klokken 8 dro jeg hjem og her sitter jeg.  Nå må jeg Ikkee begynne å bite negler, det gjorde jeg nemlig før når jeg var redd.  Jeg har de siste år bedt om at Rolf måte få gå bort før meg, kunne nemlig ikke se for meg han sitte her alene.  Nå vet jeg ikke .   Nei bestemorada . Trekk deg en kopp the ,  —  ikke ett lite glass rødvin  —  det kan så lett bli to store og det er bare dumt.  Jeg tror når man er glad er det hyggelig med vin.  —   Men er man litt bedrøvet kan det lett bli feil og man begynner å synes synd på seg selv.  Så sier jeg    GOD NATT.  men hva morgendagen bringer vet jeg ikke, men i min aftenbønn som fra jeg var barn alltid har avsluttet min dag håper jeg å få den trøst jeg så inderlig trenger.t

4 thoughts on “EN Dag

  1. ..og så er dagen du gruet deg til snart over. Håper inderlig at det gikk fint! Mange gode tanker til dere. Likte godt din refleksjon omkring glasset med vin. Jeg har det på akkurat samme måte. Hilsen Ann:)

    Like

  2. Jeg leste dette nå, og ble så trist! Også glad for alle som jeg har rundt meg. Du er så flink til å skrive ned tankene dine som videreføres inn i hjertet mitt. Jeg håper det gikk bra med opperasjonen, og at dere får enda mange fine dager sammen ❤ Ha en fin dag begge to. Klem

    Like

Leave a Reply

