Å – NEI — NEI !!!

Hei, roper Rolf —  (som ikke kan fordra mobil )   —  TELEFON  —  Ja-ja, jeg løper inn. Hallo – Det er fra Bergens Tidende, sier en behagelig herre stemme —  Vi abonnerer på BT – har gjort det siden vi giftet oss i 1949. Nei- nei, jeg er journalist og vil gjerne vite er du bloggeren på 90? —   Ja – jo, jeg er nok det sier jeg forsiktig, med magen full av sommerfugler — hva er det jeg har rotet meg opp i? Kan jeg få komme og prate litt med deg passer det imorgen? Lett forvirret svarer jeg ja. Resten av dagen,  — og natten med regjerer sommerfuglene i magen, og å sove er ikke lett.   —  Hva er det, sier Rolf. – Hva det er :  JOURNALISTEN.  Ja hva så?   —  Rolf tar meg i hånden, glem det , la det ligge til morgendagen, og mens han stryker meg over hånden forsvinner uroen og søvnen tar over.   —.

Så våkner jeg til en deilig morgen – med knall sol – sommerfuglene vekk og jeg gleder meg til nok en utfordring. Ut på badet  –  håret må vaskes -litt sort på vippene?  Nei det står jeg over, har så lett for å gni meg i øynene, men en liten desj parfyme bak ørene hører til, og litt etter litt blir jeg mitt egentlige jeg.

Møte med JOURNALISTEN og fotografen som var med ble en glad stund, fordi de begge hadde en varm inkluderende måte å møte en 90 åring på. Takk.

Reportasjen kan dere lese her :

http://www.bt.no/folk/Blogger-i-nitti-3611920.html 

Screen Shot 2016-06-17 at 14.12.13

 

 

 

 

4 thoughts on “Å – NEI — NEI !!!

Leave a Reply

