VENNSKAP !!!

Ja  —  hva er egentlig sant vennskap?  Hva er definisjonen på virkelig vennskap? Jeg må tenke meg om — samtidig som jeg ser på billede av oss fire. Her var vi unge og glade alt var så lyst og lett, denne påsken 1948.

13233381_10205510023504738_909442065_n

Vi hadde allerede kjent hverandre i 2 år. —   På billede; Kåre – Laila – Rolf – Ada. I 70 år delte vi fire sorger og gleder. To søstre, Laila og jeg, og to svogre med mange felles interesser. Jeg glemmer aldri togturen fra Paris til Luxembourg. Laila og jeg satt på setene bak dem. Vi duppet nok litt av, mens praten mellom dem varte i time etter time. Og slik var det hele livet inntil Kåre for et halvt år siden gikk bort. 20 somre bodde vi sammen – Laila og Kåre på nøstet med tre barn, og vi i hytten. 6 barn fikk drømmesomre, og vi fire glade sommerdager. Laila og jeg var jo ikke i jobb, vi var hjemmeværende, noe jeg tror ikke er så populært å være idag. Mennene til byen på arbeid og hjem igjen om ettermiddagen. I sol og regn like gode venner.

Hvordan oppstår et godt vennskap? Jo ved respekt for hverandre, glede seg med hverandre og alltid være der for hverandre når det trengs. Det er lett å være en venn i medgang, men det er i motgang du virkelig får vise om du er en sann venn. Tenk et slikt vennskap har vi opplevd. Selv om Kåre ikke er her lenger, så vil vi i våre hjerter alltid være fire gode venner. Til dere i den store familien vi har  —  HUSK  —  at innen familien kan en også finne verdens beste venner.

6 thoughts on “VENNSKAP !!!

  1. Hei, jeg leste dine innlegg og følte for å skrive en hilsen. Å lese dine tanker og refleksjoner rundt egne erfaringer og livet generelt finner jeg svært interessant og lærerikt. Jeg tenker ofte på hvordan livet blir som gammel. Hvordan jeg har utviklet meg som person, hvordan jeg tenker og ser på fremtiden. Dere har vært igjennom så utrolig mye, både gode og vanskelige perioder i livet.
    Wow, tenk at jeg har lest en blogg og lagt igjen en kommentar. Dette hadde jeg aldri forestilt meg for noen minutter siden. Jeg leser aldri blogger, men nå skal du bli min første og eneste. Håper du får en fantastisk helg!

    Like

  2. For en flott blogg! Jeg skulle ønske at flere av denne generasjonen startet med blogg, for å kunne dele av sin erfaring og kunnskap. I alt vaset som finnes av blogger der ute er det viktig å få høre fra noen med flere årringer på stammen. Takk for godt lesestoff! Jeg ser frem til neste innlegg 🙂

    Like

  3. Hei😄
    Takk for koselig, nyttig og god lesning. Så gøy at du deler erfaringer og tanker med oss på bloggen din. Beundringsverdig. Ser frem til å leser flere innlegg. Klem Helene

    Liked by 1 person

  4. Hei Bestemorada.
    Takk for en kjempehyggelig samtale i dag på telefon om denne berømmelig splitteren. Utrolig kjekt å snakke med deg og for en KNALL blogg! 😀
    Kjempetøft og jeg har signert meg opp på å følge den allerede.
    Videre godt ettermiddag.
    Mvh Marthe Sortevik

    Like

Leave a Reply

